רזי לא שומר סוד

מתוך ראיון עימו ב"הארץ":-

אתה מכיר את ביבי הרבה זמן?

כן.

עוקב אחר הקריירה שלו הרבה שנים.

הוא היה חייל שלי. לא באת מוכנה לראיון?

דווקא כן. קראתי את זה באיזה טוקבק בכתבה עליך. אבל לא היה לי נעים להודות, אז חשבתי לנסות משהו יותר אלגנטי.

קשרינו הולכים אחורה, לא נעים להגיד, אבל 45 שנה אחורה. שנינו היינו אז ילדים בני 18, אני זה עתה סיימתי את הפנימייה הצבאית בחיפה והתגייסתי לצנחנים, כי כמו שדיברנו קודם, הייתי חייב להיות איפה שאח שלי היה, וביבי מגיע כחייל צעיר, כי החבר’ה שהגיעו והיו מיועדים לסיירת מטכ”ל עשו טירונות צנחנים. הייתי מ”כ שלהם, ואחרי שלושה־ארבעה חודשים נפרדנו. אבל מאז, ככה, מדי פעם…

איך הוא היה?

הוא היה חייל מעולה.

מחמאה מפוקפקת בעיני. מה זה חייל מעולה? מבצע פקודות מעולה?

זאת אומרת שלהגיד על מישהו שהוא הלך לצבא והוא היה חרא, זה יותר טוב? כשאני אומר שהוא היה חייל טוב, הכוונה היא שהוא רצה להוכיח שהוא שווה, ושהיה חשוב לו להיות בסדר ולעשות דברים כמו שצריך.

אוקיי. אתה אוהב אותו?

לא. אבל אני לא יכול להגיד שאין לי סנטימנט אליו. אוהב זו מילה חזקה. אין פוליטיקאי בישראל שאני אוהב.

אתה מעריך אותו?

תראי, לא נוח לי לחלק לו ציונים. יש בו דברים שאני מעריך, יש בו דברים שאני פחות מעריך. אני חושב שעם העוצמה שלו כראש ממשלה, הוא יכול היה לעשות כאן דברים הרבה יותר גדולים. הוא מוכוון איראן, כביכול בצדק. אבל הוא מוכוון רק איראן, כביכול לא בצדק. בקטע הפלסטיני הוא היה צריך לעשות דברים הרבה יותר גדולים, ויכול היה לעשות, אם הוא היה רוצה. אבל כן, אני מחבב אותו.

מה אתה חושב שמניע אותו?

מלבד מה שמניע כל אחד מאיתנו? אני חושב שהוא מאמין שיש לו תחושה היסטורית שהוא בא להציל אותנו.

ככה הוא מציל אותנו?!

שמעי, א’, הבית שבו הוא גדל, אוקיי? עם האבא הזה… כל ההיסטוריה היהודית על הכתפיים שלו. ב’, גם מסיבות אובייקטיביות, אני אומר לך עוד פעם שאני חושב שבקטע האיראני, מבחינת הפוטנציאל ההרסני של איראן, הוא צודק. ואני רוצה להגיד עוד משהו על ביבי – שחלק מהיחס של התקשורת אליו הוא בלתי ראוי.

אתה מרגיש שרודפים אותו שלא בצדק?

כן.

אתה לא חושב שהוא הרוויח את זה ביושר? שהוא יום־יום מצייר את הקריקטורה של עצמו במו ידיו?

אני חושב שזה מצדיק מתיחת ביקורת עליו. אבל יש מקום שמתיחת הביקורת היא כבר כל כך ממקום של זלזול ושל חוצפה. שמעי, הוא ראש ממשלת ישראל, סליחה. לא שצריך יראת מלכות וזה, אבל בחרו בו, ואני לא חושב שהוא איש ריק.

^

להשאיר תגובה

