מה שווה עמותת "עמק שווה"

עמותת "עמק שווה"

logo-emekshave

פעילה בצורה הורסת והרסנית כנגד מפעלי ארכיאולוגיה שבארץ-ישראל שלפי השקפת החברים בה, ובוודאי לפי רוח המימון, כאילו תורמים לחיכוכי סכסוך או לפי לשונם:

עמק שווה הוא ארגון הפועל למען זכויות תרבות ומורשת ושמירה על אתרי העתיקות כנכס ציבורי, השייך לכל הקהילות והעמים.

כמובן, זה שאתרי וממצאי ארכיאולוגיים של עמים שהיו בארץ בטרם בואם של בני ישראל או שכבשו אותה לאחר התנחלותם של שבטי ישראל בה נשמרו כהוגן לא מפריע לסיפר (נרטיב).

הם פעלו נגד תל שילה ואף הוסיפו פוסט גזעני בנושא:

keremnavotshiloh

 

ולאחרונה משכו עתירה אחרת נגד הביאר בגוש עציון.

מה שהצחיק אותי בכל זאת שמקור השם "עמק שווה" נמצא בסיפור של קרב אברהם אבינו, אז עדיין אברם העברי, על מנת לשחרר את לוט מן השבי כמסופר בבראשית פרק יד

יג וַיָּבֹא, הַפָּלִיט, וַיַּגֵּד, לְאַבְרָם הָעִבְרִי; וְהוּא שֹׁכֵן בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא הָאֱמֹרִי, אֲחִי אֶשְׁכֹּל וַאֲחִי עָנֵר, וְהֵם, בַּעֲלֵי בְרִית-אַבְרָם. יד וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן. טו וַיֵּחָלֵק עֲלֵיהֶם לַיְלָה הוּא וַעֲבָדָיו, וַיַּכֵּם; וַיִּרְדְּפֵם, עַד-חוֹבָה, אֲשֶׁר מִשְּׂמֹאל, לְדַמָּשֶׂק. טז וַיָּשֶׁב, אֵת כָּל-הָרְכֻשׁ; וְגַם אֶת-לוֹט אָחִיו וּרְכֻשׁוֹ הֵשִׁיב, וְגַם אֶת-הַנָּשִׁים וְאֶת-הָעָם. יז וַיֵּצֵא מֶלֶךְ-סְדֹם, לִקְרָאתוֹ, אַחֲרֵי שׁוּבוֹ מֵהַכּוֹת אֶת-כְּדָרְלָעֹמֶר, וְאֶת-הַמְּלָכִים אֲשֶׁר אִתּוֹ–אֶל-עֵמֶק שָׁוֵה, הוּא עֵמֶק הַמֶּלֶךְ. יח וּמַלְכִּי-צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם, הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן; וְהוּא כֹהֵן, לְאֵל עֶלְיוֹן. יט וַיְבָרְכֵהוּ, וַיֹּאמַר: בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן, קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ.

שימו לב למהות: מלך סדם (אולי רמז לפעילי עמותת "עמק שווה" דהיום) יוצא לקראת אברם העברי המנצח בקרב ופוגשו בעמק השווה. והוא והמלך של ירושלים, מלכי-צדק, מעניקים לו מתנה של הוקרה וכבוד ומברכים אותו בשם אל עליון, קנה שמים וארץ

שוב:

 וַיֵּצֵא מֶלֶךְ-סְדֹם, לִקְרָאתוֹ,  וְאֶת-הַמְּלָכִים אֲשֶׁר אִתּוֹ–אֶל-עֵמֶק שָׁוֵה, הוּא עֵמֶק הַמֶּלֶךְ. וּמַלְכִּי-צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם, הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן; וְהוּא כֹהֵן, לְאֵל עֶלְיוֹן.  וַיְבָרְכֵהוּ, וַיֹּאמַר:  בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן, קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ.

אז מי כאן פועל למען "זכויות"? חופרי תל שילה ואתרים אחרים םברחבי יהודה ושומרון ומשמרים אותם ואת כל הממצאים בהם או ההורסים מ"עמק שווה"?

מי נאמן יותר למפגש וההודאה שהיה בעמק שוה המקורי?

^

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s